okulista rybnik

Okulista z Rybnika: Zadbaj o swój wzrok. Wykonuj ćwiczenia, aby utrzymać je w zdrowiu

Spędzasz dużo czasu przed komputerem, ponieważ wymaga od Ciebie tego praca? A może masz problemy ze wzrokiem i masz ciągle przemęczone oczy? Przeczytaj ten artykuł i zobacz, w jaki prosty sposób możesz zadbać o swój wzrok.

Kiedy warto jest wykonywać ćwiczenia dla oczu?

W którym momencie warto jest wykonywać ćwiczenia oczu? Przede wszystkim wtedy, czy jesteś zmęczony lub przeżywasz silny stres. W tych przypadkach najczęściej mamy największe problemy ze wzrokiem, w efekcie czego gorzej widzimy. To właśnie wtedy zaczynają nam się pojawiać przed oczyma wszelkie plamy, zygzaki, a obraz staje się nieostry. W momencie, gdy jesteś zestresowany, usztywniają się Twoje mięśnie, które odpowiadają za poruszanie się gałki ocznej. Pamiętaj, że ich długotrwałe napięcie powoduje, że się męczą, przez co gorzej spełniają swoje funkcje.

Gimnastyka dla oczu

Jak informuje okulista z Rybnika gimnastykę oczu można robić gdziekolwiek, obojętnie od tego, czy właśnie znajdujesz się na przerwie w pracy, czy jedziesz autobusem. Ważne w tego typu ćwiczeniach jest to, aby były one systematycznie wykonywane kilkanaście razy dziennie. Według specjalistów idealnym czasem, który można przeznaczyć na tego typu gimnastykę, to 30 minut dziennie. Jak uczula okulista Rybnik, osoby, które noszą okulary korekcyjne lub soczewki, powinny koniecznie zdejmować je przed wykonywaniem ćwiczeń. Pamiętaj również o tym, aby gimnastykę wykonywać wówczas tylko wtedy, gdy jesteś odprężony. Stąd też wzmacnianie mięśni oka powinien poprzedzać relaks, czyli kilka głębszych oddechów, rozluźnienie mięśni karku lub dłuższe patrzenie na kojącą zieleń, którą mamy w domu lub za oknem.

Joga przy komputerze

Jest parę trików, z których warto korzystać, gdy czujesz, że oczy są zmęczone. W takich przypadkach warto je na chwilę zasłonić dłońmi. Aby gałki oczne były jak najlepiej nawilżone, dobrze jest co pół godziny robić przerwy na szybkie mruganie. Pamiętaj też o tym, aby jak najczęściej odrywać wzrok od monitora i patrz w dal, najlepiej spoglądać na zieleń za oknem. Ważne jest także robienie co godziny 5-minutowej przerwy. W tym czasie możesz rysować palcem na blacie biurka koła różnej wielkości, wodząc za nimi wzrokiem. Od czasu do czasu zastosuj tzw. „jogę” dla oczu, czyli spójrz kolejno: w górę, dół, lewo i prawo, a potem w górny lewy róg monitora i jego prawy górny róg, a następnie w dolny lewy róg i w dolny prawy róg. Na sam koniec narysuj oczami koła – raz w jedną, raz w drugą stronę.

Post Your Comment Here